Dyngkåt och hur helig som helst



I söndags såg jag Mia Skäringers föreställning "Dyngkåt och hur helig som helst" på Cirkus. Så fantastiskt bra och rolig och smärtsam och sorglig och fin! var den. Jag rekommenderar den verkligen till alla tjejer jag vet. Det finns inga ord tillräckliga att beskriva den, eller jo det finns det, men inga bra formuleringar jag kan komma på nu. Det kändes bara väldigt rätt att se den som ung tjej, det finns så mycket hon fick fram som jag känner igen mig i, och mycket jag kommer förstå hur det är om några år.
Hon är verkligen en av mina främsta kvinnliga förebilder för att hon är så levande och på riktigt, och jag blir peppad av henne till att tro mer på mig själv och inte trycka undan min egen vilja och åsikter på grund av någon annan. Lite som Grynet som sa "Ta ingen skit" fast i en uppdaterad version med mer exempel från riktiga livet. Jag kände så enormt mycket när jag såg "Dyngkåt och hur helig som helst", så mycket som fastnade inom mig och kommer att bo där som en liten glödande Mia-kraft. Åh, vad bra den var. Om ni kikar i länkregistret till höger ser ni att jag lagt till en Mia-länk till hennes blogg. Den är visserligen i vinterdvala, men det finns mycket bra att läsa där i väntan på våren.
Fridens liljor

Yttringar
Postat av: Sara

Efter att jag läst boken googlade jag massa på Mia och fann bloggar att läsa och såg sen att hon hade denna show. Skulle verkligen vilja se den! Speciellt nu efter att fått höra från dig att den gav så mycket. Synd att jag inte upptäckte den tidigare verkar vara slutsålt på de flesta ställen :(

2011-03-15 @ 14:06:09
URL: http://sawiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0