Upp eller ner beror på från vilken sida man ser det





Vissa dagar är allt så jäkla bra och vissa går allt åt helvete. Det är ju verkligen så, att de dagarna som går bra, ja då flyter exakt allt. Men på de dåliga dagarna kan det kännas som att i princip inget går som det ska. Idag hade jag faktiskt en av de bättre dagarna. Det var himla soligt och fint väder, jag cyklade iväg till tunnelbanan precis i rätt tid. När jag kom fram hittade jag en oläst DN i Metrohyllan och eftersom min prenimeration gått ut kändes det väldigt lägligt. Tunnelbanan gick snabbt som vinden och på gatan utanför hittade jag en 20-lapp.(Bara en sån sak liksom, att hitta pengar på gatan! Hur ofta brukar det hända? Har väl hänt mig två gånger i livet typ) Det var lugnt på jobbet men lagom mycket att göra och fina gäster som småpratade och jag tänkte lite på en vän som fyller år. Det var sånt flyt hela dan. Alla dagar är olika, men oftast känns det tyvärr som att jag har mer dåliga dagar. Alltså, om man ser på helheten är ju de flesta dagarna alldeles medelbra, men om de är antingen bättre eller sämre är de faktiskt oftare sämre. Men det är ju också så, att när dagen väl börjat dåligt ser man allt negativt och lägger märke till små dåliga detaljer. När man är glad och allt flyter så uppmärksammar man varenda liten bra grej och skiter i de dåliga. Även om något dåligt händer så bryr man sig inte. Vissa dagar går allt upp och vissa går allt ner, men det är som med ett timglas att man kan få ner att bli upp om man bara ser det från rätt håll! TJO

Yttringar
Postat av: lisa

du har helt rätt. men de bra dagarna väger upp de dåliga dagarna. kram på dig.

2011-07-07 @ 01:05:09
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ååh du skriver så fint kära du!

2011-07-17 @ 19:59:00
URL: http://etikettemelie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0