Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow

Jag har funnit en bok jag inte visste fanns och som jag bara måste läsa! Det engelska bokomslaget ser ni här ovan och den heter då "Water for elephants". Den svenska titeln, som jag tycker doftar dammiga sammetsridåer, manege-sågspån och vajande plymer är "Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow". Låter det inte alldeles fantastiskt, så säg!

 

Historien utspelas under 1930-talets Amerika på en kringresande cirkus. Den unge, fattige Jacob Jankowski hamnar av en slump på Bröderna Benzinis cirkuståg, där han blir kvar och blir anställd som cirkusens veterinär. Där delar han godsvagn med den tvära dvärgen Walter och upptäcker Marlena, prima ryttarinna, som blir föremål för Jacobs stora kärlek. Dock är det en kärlek inte helt utan komplikationer. Historien berättas i nutid av den 90-årige Jacob som sitter hjälplös och vantrivs på ett ålderdomshem. Men så kommer cirkusen till stan.

 

Boken kommer bli film och har premiär så snart som våren 2011! Den kommer nog locka en del folk (läs unga töser) eftersom rollen som Jacob spelas av Robert Pattinson. Jag tror dock att man kan vänta sig en vacker och magnifik film och tror faktiskt att Robert Pattinson kan göra en bra roll.

 

Puss


Yttringar
Postat av: Clara

Låter som en megafon film! (och bok)!

2010-10-01 @ 06:50:06
URL: http://supermeaningfectlyless.blogg.se/
Postat av: Clara

*megafin (dumma iphone)

2010-10-01 @ 06:50:40
URL: http://supermeaningfectlyless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0