Jag bär tyngden utav rymden, ändå finns du i mitt hjärta

Alla snackar om Daniel Adams-Ray nu, men jäklar vad den killen kan! så jag måste också skriva lite om honom... Min väckarklocka är en klockradio och är inställd att väcka mig med Morgonpasset i P3. Flera gånger hade jag väckts av "Dum av dig" och tänkt att mja, det här låter ju bra! Lite likt Oskar Linnros, måste kollas upp!. Det var då jag lyssnat en hel massa på Oskar, men inte visste vem Daniel var, eftersom jag inte är något stort Snook-fan. Men efter en tur på Spotify har jag upptäckt vilken otroligt duktig en han är, Daniel Adams-Ray!

 

Roligt att en splittring av gruppen Snook kunde leda till så att bli två så lyckade "nya" artister som båda nyss släppt varsitt kritikerrosat album. Båda har fallit mig ovanligt bra i smaken, kanske för att jag tycker att de två albumen har vissa likheter med varandra, samtidigt som de utmärker sig på sitt egna vis. Både Oskar och Daniel har hittat en mer poppig stil, ofta med allvarliga texter men med en melodi och ett tempo som är gladare och dansigare. En intressant kontrast tycker jag!

 

Kanske ska skriva upp Svart, vitt och allt däremellan på önskelistan...?

Adjö och simma lugnt. puss


Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0