Fast tvärtom

I höstas passade jag på att planera in massa sånt som skulle få höstmörkret att hålla sig lite på avstånd. Mentalt i alla fall. Musik med Regina Spektor och Salem, bebisgos, fikor, stadsteaternpjäser och Underbara Claras jultidning för att nämna några. Nu känner jag att man borde göra detsamma på våren, fast syftet vore att få våren att kännas närmare. Precis som på hösten, fast tvärtom. Nu har det dykt upp några inbokade grejer som gör våren finare. Det första som bör nämnas är ju min 19:e födelsedag(!!!), men jag har annat också; BOUNCE uppträder i Globen 24 april, Salem spelar på Berns den 8 maj, studentskivor, Claras nya tidning, Gotlandshus och parkteater står också inplanerade på schemat. Nya sneakers står och väntar, och på insidan av ögonlocken syns allt oftare dansande gula fläckar när man blundar mot solen. Det droppar på alla trottoarer och jag behöver nog också köpa nya stövlar som Em gjorde. Precis när jag skriver det här i pappas arbetsrum är jag barfota och har en för stor halmhatt någonstans på huvudet. Tjuvstartat har jag gjort.

 

Älskar den här bilden. Så härlig!

Yttringar
Postat av: Etikett Emelie

Jag älskar hur du skriver älskade vän! Det får mig att tänka på vackra ting och tänka på poetiska tankar...

2010-03-16 @ 20:08:58
URL: http://etikettemelie.blogg.se/
Postat av: Siri

Vad glad jag blir! Du är min bästa, E <3

2010-03-19 @ 18:07:26
URL: http://youandmebob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0