Sept. 30 2009

Jag har ett tag suktat efter en gammal skrivmaskin. Det vore så fint att ha en som man kan skriva speciella saker på. För man måste orka sitta och ta tid på sig för blir det en endaste liten bokstav för mycket får man börja om. Men det är det värt ju. Älskar det typsnittet på gamla skrivmaskiner också.
Den här klassiska och svarta är gammal och fin, tycker jag. Som en salt lakrits-bumling.
Eller ska man ha en 50-taligt ljusblå istället? Mer som en ljusblå mintpastill.
Jag ska skriva brev på skrivmaskinen. Mejl hör till datorer, brev till skrivmaskiner. Och kärleksbrev skrivet på skrivmaskin kan göra att man kan vara anonym om man hellre vill det. Det är nåt av det sockerkrulligaste jag kan tänka mig; ett kärleksbrev skrivet på skrivmaskin, men med handritade hjärtan på kuvertet. Det sorgligaste är att jag inte har någon kärlek att skriva brev till (än), men man kan skriva till brevvänner och vanliga vänner likväl förståss!
Puss o gull

Yttringar
Postat av: Julia

Varsågod att låna! Och tack för att du frågade innan! :)

2009-10-02 @ 18:39:55
URL: http://prick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0