It's true. Life will smile for you

Bild från Chris Craymer Romance.
Hemkommen från en huvudvärkande skoldag tittar jag på min anslagstavla där en klart orange lapp sitter med magnet. Den är min golden ticket till en av Salem al Fakir's spelningar i Berwalldhallen i årets sista månad. Det finns åtminstone en till flicka som är lika längtande som jag efter denna underbara dag, nämligen Emelie. Min kära Emelie. På väg till Berwalldhallen råkade vi åka en busstation för långt och insåg plötsligt hur Stockholms delar egentligen hänger ihop. Sen vi bytt pengar mot golden tickets åkte vi buss hem med busschafförs-pappan till Em's kärlek. Mitt huvud dunkade ikapp med skumpandet i bussen kan jag väl säga. Vi tog tunnelbana en station tillsammans och efter framåtlutande kramar följdes en vän av Release me på repeat. På röda linjens näst sista station köpte jag fredagsgodis och för att kompensera det hela och få bukt på min hunger, också ett äpple.
På min cykel for jag hem och i sängen där jag halvligger ser jag en orange fläck i ögonvrån. I slutet av 2009 smäller det. Då får vi äntligen se herr al Fakir igen!

Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0