Henrik Ståhl är min idol

Det rimmar, ser ni det? ;)
Det är sant. Henrik Ståhl ÄR min idol. Han blev det sen jag såg hans enmansföreställning Henrik- en tönt för en massa år sen.  Se den om ni får tillfälle! Jag älskar att gå på teater, men hans pjäs var så mycket mer än alla de andra jag sett. Så självutlämnande, så modig, sann och mörk. Så bra att han delar med sig så att andra fattar, får upp ögonen för såna saker som händer bakom låsta toadörrar och på andra sidan ögonlocken på rastvakter.
Jag vet att man inte får sno texter man inte fått tillåtelse att ta. Men jag kan inte låta bli för den är så ultrabra.  Och det är också det mest kriminella jag gjort typ. Så nu delar jag ändå med mig av  den här:

Konst presenteras av ting.

Detta är sant.

På teve och i radio och på scen ... All konst blir presenterad av något annat.

Ofta har detta något inte något synbart att göra med det som presenteras.

Ett tuggummi presenterar en historia om alkoholism.

En bil presenterar en dokumentär om någon abnormitet.

En lökring presenterar en fysisk utmaning.

Yrket i tiden  måste vara presentatör, ty presenterad det blir man.

Att bli det, presenterad, innebär himlen.

Då finns man.

Jag har tagit för vana att skrika åt min teve. När rösten säger:

”Programmet presenteras av..” skriker jag: ”SATAN”.

och min röst ekar stumt mellan väggarna.

 

Den kommer från http://henrikstahl.com/
där finns andra bra saker om honom:)

 

 

Förlåt Henrik Ståhl för att jag tog din text. Men den är så bra.
Hejdå mina läsare ♥

 


Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0