Ta hand om ditt tempel

när man svarar på en utvärdering på fronter om hur idrottskursen varit kommer den här frågan. Jag älskar hur det är på globala. jag bara utgår från att inga andra elever fått svara på just den här frågan för det har jag aldrig tidigare fått. men peter, varför har du inte lagt till svarsalternativet: "Den har gett mig många Halleluja-moments och nu är jag som en ny människa".  

Fråga 9. Vad har ämnet idrott och hälsa bidragit med i ditt liv?
    * Min lust att röra på mig
    * Positiv syn på min kropp
    * Mitt självförtroende
    * Hur jag mår
    * Min kondition, styrka och rörlighet
    * Min förmåga att samarbeta
    * Min kunskap i hur jag själv kan påverka min hälsa


    vår förra gympalärare Mike sa alltid: "Kroppen är ditt tempel, ta hand om templet." Denna man som sa dessa berömda globala-ord hade en kroppsform som en melon och fick åka hiss mellan våningarna. förlåt Mike, man ska inte kritisera ditt fina buddha-liknande tempel, men de orden kom  kanske inte från rätt man.... :)


    om nu kroppen är ett tempel skulle jag väl själv säga att min kropp är det här templet! upplyst och helt magiskt vackert, precis som jag haha! ;p



    adjöss

Yttringar
Postat av: Henrietta

Haha det här var roligt Siri! Klart att du skulle ha ett sådant fint tempel, så fin som du är!

2009-06-04 @ 18:56:15
URL: http://appliee.wordpress.com
Postat av: siri

Henri, du är den sötaste jag vet! ;)

2009-06-06 @ 11:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0