En liten bit av en önskelista


Det finns en hel massa människor som jag ser upp till för att de gör så himla bra grejer som jag tycker om. Därför blir jag självklart glad när någon av dessa människor kommer ut med något nytt verk eller syns i något nytt sammanhang. Författaren Gunnar Ardelius är en av dem. Och nu kommer han ut med en ny bok (jippi!!) och då måste jag allra genastnupåengång göra en liten önskelista i huvudet och skriva upp den. Även om jag skulle kunna gå in i vilken bokhandel som helst och köpa den, är det något fint i tanken att få önska sig något, att få längta och sukta. Att spara det fina till i juletid istället. Att veta att i en av julklapparna finns den där boken fylld med pirr-i-magenkänslor och stora ord i små format. Som jag vet kommer vara alldeles fantastisk och göra mig knasigt glad. Grejen är, att jag inte själv kan sätta ord på hur mycket jag längtar tills jag har den i min hand, bläddrar och läser ut hela på en gång.

Siri's önskelista:
1. "Bara kärlek kan krossa ditt hjärta" av Gunnar Ardelius
Nedan kommer ett smakprov från boken:
Om han i en svag stund börjar tänka på ett minne, då är han helt förlorad. En satellit av kärlek. Det krävs så lite för att tända en minnesgnista. Egentligen ingenting. Han är självantändlig. Allt på hans kropp har Betty sagt något fint om. Allt har hon rört och lämnat kvar. Till och med hans oregelbundna fläckar av behåring på händerna tyckte hon om. För att det var hans händer.


Han sms:ar Betty: "Kan vi inte köpa enkelbiljetter till Paris?"
Hon svarar: "Det är en fin tanke men den fungerar inte i praktiken."
Han sms:ar igen: "Jag fungerar inte heller i praktiken."

Yttringar
Postat av: Etikett Emelie

Åh vad fint det låter. Vad har han skrivit för fler böcker?

2010-09-17 @ 14:24:33
URL: http://etikettemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0