En stad och döden

Där nere pulserade gatorna av 
liv och rörelse. Människorna vajade 
fram som träd till musiken. De 
kunde knappt urskiljas från fjärde 
våningen där jag stod, med Elise. Hon rökte.

Bortanför balkongen breddade Paris ut 
sig, som det vore det vackraste 
täcke av siden. Och Elise rökte.

Inuti berättade rummet en saga 
om åtrå. Men inte hennes åtrå. Och 
absolut inte min. För vem bryr sig 
om den galne mannen och hans känslor? 
Inte jag.

Paris slocknade. Elise släckte sin
femte cigarrett. Rummet blev tyst.
"Farväl", sa hon.

Den släckta stadens puls kunde 
fortfarande höras, människorna vajade
fortfarande fram och tillbaks.

De nere på gatan kunde inte
urskilja mannen som låg död på
fjärde våningen.  


Den här har inte jag skrivit utan en kille som heter Johan från skrivarkursen. Men jag gillar den så himla mycket och tycker att det är så fantastiskt bra att jag snor den till youandmebob :) så kan det gå.


Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0