höst

Nu är det höst! Känns så där lagom roligt, jag tyckte förra hösten var igår ungefär. Men solen skiner och då känns det lite lite fint med höst ändå.
Igår började jag skolan! Jag kände mig börja-ettan-pirrig i magen sådär som man gör när man börjar en ny klass. Kursen jag ska läsa är en kurs i Idéhistoria och heter Rastänkandets historia, och jag läser den på Stockholms Universitet. Herrejisses vad jag blitt stor! Universitetet och allt. Jajamensan, det är där jag ska gå nu varje tisdagskväll under hösten. Nu ska jag bara hitta ett jobb att ha därimellan, men tusan vad svårt det är att få något! Jag städar på pappas kontor emellanåt och då får jag en slant, men det vore bra att ha ett riktigt jobb. Annars kommer jag roa mig med att dansa Lindy Hop på Chicago, dricka mängder av te, promenera, läsa böcker, fira att pappa blir 50 och lite sånt därn´t under kommande månader! Som det jag brukar göra under hösten vill säga, utom det där att pappa fyller just 50.
Puss


Yttringar
Postat av: Sara

Låter som en spännande kurs att läsa! Önskar att jag tackat ja till den där filosofi kursen nu. Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag saknar att plugga lite ju. Är ju dessutom kul när man får välja precis själv :) Hoppas det kommer gå bra för dig!



Låter som att du har en mysig höst framför dig, hoppas du lyckas hitta jobb också! PUSS!



2010-09-04 @ 19:55:51
URL: http://sawiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0