Wiks folkhögskola

I våras sökte jag till en folkhögskola och blev placerad på reservplats. Sen gick nästan hela sommaren utan att jag hörde nåt ifrån dem och tänkte att det blidde nog ingen plats där. Så jag pratade med mina båda jobb om att jag kunde fortsätta i höst. Men för bara kanske två veckor sen fick jag ett mejl om att det fanns en plats ledig om jag var intresserad. Om jag var! Det kändes som sån jäkla tur för den där skolan har jag haft intresset för under så lång tid. Den heter Wiks folkhögskola och ligger en bit utanför Uppsala. Den har fyra olika ett-åriga linjer: konst, teater, musik och skriv. Jag ska gå skrivarlinjen. Dessutom är det ett internat så nu ska jag äntligen få flytta hemifrån! Fast på lov och helger kommer jag nog ändå hänga lite i Stockholm och hälsa på mina kära vänner och mor och far. 

Just nu packar jag allt som kan behövas, och det är inte lite det! Det är ändå ett helt år jag ska vara borta och det känns lika bra att packa ner så mycket som möjligt redan nu, så jag slipper kånka så mycket sen. 







Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0