Hur många hjärtan går det på ett år?




Det finaste just nu: Sebastian har lärt sig säga "Siri"!!! Gissa vem som är uppöveröronen stolt??!! Jag vete tusan när han har smygtränat på det, för han sa det klart och tydligt bara en dag. Han har vetat att jag heter Siri innan, eftersom han förstår mycket och man kan säga saker som "Kan du ge Siri den här" och han har gjort det. Men det är stort att han har sagt mitt namn! Visserligen låter det mer som "Sili" med det finns där minsann. (Det hade i och för sig varit ganska otäckt om en 1,5-åring hade kunnat säga Siri helt rent...)
Eftersom han får sånt beröm och jag blir så glad varje gång han säger det, kan han säga det en sådär femton gånger på raken, åt min halsduk, väska eller skor. Han vet precis vilka saker som är mina, haha.
I måndags var jag barnvakt åt honom alldeles själv för första gången och fastän han var lite sjuk gick det jättebra. Vi ritade på en gammal pizzameny, låtsasdammsugade (eftersom han fullkomligt älskar dammsugaren), byggde med Lego och åt banan (som han kallar "päpple" :) jag menar frukt som frukt liksom!)
Hoppas er höstdag blir mysig trots att det regnar på min fönsterruta alla fall! Puss

Yttringar
Postat av: moa

å det låter så fantastiskt-fint! sån fin bebikärlek!

jag kom att tänka på detdär kafferepet du fick i julklapp för ett väldigt långt tag sen... snart ska du få, jag har icke glömt!!1 nästa vecka typ?!

2010-10-20 @ 22:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0