Snö som florsocker


Idag pudras världen med florsocker. Det är vad det ser ut som från mitt vardagsrumsfönster åtminstone. Allt blir vitt,  mjukt och lugnt. Och tyst. Har ni tänkt på hur tyst det blir när det har snöat? Som alldeles vadderat och dämpat. Det är skönt med tystnaden tycker jag. Den enorma tystnaden som sveper in över stan när det har snöat känns mäktig och trygg. Knarret från skorna som gör skomönster i snön är det enda som hörs. Vilket ljuvligt ljud det är med skoknarr! Det är nog ett av mina absolut bästa ljud!
Men nu när det är en snöstorm ute är det så mysigt att bara sitta inomhus och titta ut på all snö som virvlar runt. När det blåser som det gör nu, känns det precis som om jag sitter i ett litet, litet hus i mitten av en enorm snöglob som någon skakar på. Tänk om det vore så! Jag trivs med den tanken.
Några som skapar fantastiska världar i snöglober är Walter Martin och Paloma Muñoz. Kika in på hemsidan för fler exempel på vackra snövärldar de skapat. (Bilden ovan kommer därifrån.)
Puss

Yttringar
Postat av: Emelie

Åååh, vad fint. Både skrivet och snögloben. Du har alltid så fina ord på lager min kära vän.



Förresten, i pysselboken jag fick från dig finns det ett recept för hur man gör egna snöglober!

2010-11-26 @ 10:54:15
URL: http://etikettemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0