Och allt jag vill, ingen himmel räcker till

Vad mycket som man vill ha just nu. Att man aldrig blir nöjd med hur jävla bra man än har det. För rätt som det är behöver man nya skor, ny kärlek eller ett nytt liv. Jag kände nu att det alltid finns något mer man vill ha, även om man ser sig själv som nöjd. Dumt det där att aldrig känna sig fullkomlig nöjd. Jag känner mig lycklig och nöjd med en hel massa, ändå förstår man inte vad man har förrän det är borta. Man jagar efter nya lyckor i saker eller upplevelser och tror sig att fullkomligheten kommer infinna sig om man bara får just det.

Jag önskar:

Ett jobb

En kakelugn

Att jag visste var jag skulle ta vägen i höst

MVG i svenska C

Att få segla

Ett jobb

Pojkvän

Att pomenera med en vän utan mål

Fler fräknar

Upptäckten av ett nytt band

Leka med Sebastian

Fina gummistövlar

Ett jobb!

 

 

Ni ser. Aldrig blir man nöjd. Men allt är rätt värdsliga ting som jag inte direkt har nytta av. Utom ett jobb då. Därför skrev jag det på tre punkter. Nu ska jag försöka leva mer i nuet för det är ju egentligen det enda man med säkerhet har. Minnen och framtiden är sånt som man inte riktigt kan göra något åt. Inte på samma sätt som med nuet alla fall. Mindfullness kallas det. Tur att Sebastian finns. Ibland tror jag att barn är utsända små änglar vars mål är att lära människor att vara glada, leka, inte ta saker så allvarligt och att leva i nuet.

 

 

Puss hej


Yttringar
Postat av: Etikett Emelie

Drömmar är bra, utan dem kan man inte uppnå någonting <3



Mindfulness är riktigt bra dessutom.



Puss sötnöt!

2010-05-24 @ 10:43:38
URL: http://etikettemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0