Skolnörd

Ibland kommer verkligheter ifatt mig. Verkligheter som att skolan snart är slut. Inte för dagen utan för livet. På riktigt. Och jag vet mycket väl att högskolor och universitet också kallas för skolor, men det är inte samma sak som riktiga skolan. Det är bara ett halvår tills det är över. Det får mig i orostankar. Hade jag fått välja hade jag enkelt kunnat gått ett år till. Som för att riktigt säga hejdå. Som när man tar ett extra varv i huset innan man åker bort, när man låtsas titta efter så man inte glömt något men egentligen vill man säga hejdå till huset.


Sånt här kommer jag "aldrig" mer kunna göra/säga/få vara med om när jag slutat gymnasiet:
Prata med Sporre
Se Hornsgatans hustak när jag pluggar
Krama mina vänner varje dag
Kunna gå i vilka kläder som helst och med smutsigt hår
Spela Tetris under lektionstid
Säga "ELIIIIIT" när klockan är 13.37 och att folk förstår
Sno kex i kaféet
Göra flummiga filmer och kalla det skolarbete

Yttringar
Postat av: Em

Åh, Siri, jag vet! Trots att JAG har gått ett år till känns det jobbigt. Tänk att det är vackra minnen sötnos <3

2009-10-16 @ 17:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0