alltid något

hej. Det är söndag med mulet väder och oktober. Och jag undrar hur många söndagar jag inte har suttit här i sängen med datorn i knät och skrivit och skrivit. Alltid olika rapporter, seminarium och uppsatser. Jag känner verkligen att jag måste tvinga fram ord och dra fram meningar till knapparna på datorns tangentbord. Hur många ord har jag inte skrivit till samma liknande arbeten i skolan. Även fast alla arbeten ser likadana ut blir jag aldrig van vid att tvinga fram ord som inte är mina egna. Kan aldrig lärarna få oss att göra något annat än att skriva sida upp och sida ner om sånt som enligt läroplanen är viktigt och som enligt Globala gymnasiet är globalt och viktigt. Men är det kul och givande? Nej. Fråga eleverna som tvingas göra allt. Det är fan inte givande eller lärande. Bara ångestframkallande och tidskrävande i jakten på ordet som ger mig ett medelbetyg att vara stolt över. Allt beror på texten jag tvingar fram. Bokstäver utan fantasi är bara hemska. Jag vill skriva sagor om troll och älvor istället. Spinna trådar i huvudet innan all fantasitråd tar slut. Fantasin kommer vara fridlyst i framtiden tror jag. Men alla kommer ha ett enormt överflöd på dator-anonyma bokstäver på tre tusen mil datorpapper.

Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0