Musikalbum del I

Hej.
Jag fick en idé om att göra ett musikalbum, med låtar som jag gillat eller som betytt något. Det tycker jag alla ska göra, tänk vad kul att veta vilka låtar som ens vänner haft i sitt liv på något sätt. 


Här kommer listan^^:

När jag var liten, typ lågstadieåldern, gillade jag smurfarna väldigt mycket. Det gick så långt att jag till och med ville vara en smurf^^. De hade ju så soft liv och smurflandet verkade sån bra plats att bo på! :) haha! Självklart ville jag vara Smurfan för hon var ju så söt...




Astrid Lindgren är en stor del av min barndom. Älskade hennes böcker när jag var liten parvel och filmerna är finfina de med! Rövarsången är grym!




En gång i trean var jag på disco och dansade tryckare med killen jag var ihop med på den tiden, Mattias. :) 
Jag kommer ihåg att vi dansade till den här låten då. Tänk att få dansa kramandes länge länge med den killen man var kolsyrekär i...




Red hot chili peppers har jag gillat ett tag nu...började lyssna på dem för att pappi gjorde det och sen fastnade jag :)
Såg dem live första gången när jag var 10. Första och hittills enda... måste bli bättring.
Alla fall är det här en bra låt och då, när jag var 10, tyckte jag det var kul att de sjöng om "a little girl from Sweden". Låtsades att de sjöng om mig :)



Första delen i mitt musikalbum. När man kollar runt på youtube upptäcker man en massa musik som man borde få in i sitt musikalbum. Snart kommer del II. 
To be continued.
puss ♥

Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0