Siri betyder löpeld på bosniska

hej.
idag har jag vandrat runt lite i stan och köpt en blå & vitrandig tröja som gör mig påmind om blåa dagar med vind i seglen och glatt folk på olika sommarseglingar, för vad som känns som evigheter sen. åh, jag tror jag längtar ihjäl mig till nästa gång jag får segla. eller bara komma ut på havet i vilken båt som helst. en skärgårdstur är ju planerad i tanken alla fall med alla tjejer, och jag vill verkligen att den ska bli av!
elmy, lova och shamrock heter mina drömmars båtar.
man får så bra tankar när man är ute och seglar och jag gillar att tänka.  jag är lite av en havsmänniska. varför betyder då mitt namn löpeld på både bosniska och kroatiska? och varför är mitt element eld?
vad betyder det? är det en klurig gåta där svaret är lika med också svaret på frågan om meningen med livet. fast det är nog ingen klurig gåta för siri betyder inte bara löpeld. det betyder kompani också, på nordkurdiska.
sjömansgossar är söta ting. håkan är ju sjömansgossen, the one and only.
puss

Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0