Vi ska bara leva klart

Mitt i sommaren nu. Solens stickande ljus i mina ögon. Jag lutar mig tillbaka med Anne Franks spännande dagboksskrivande och tänker. Jag fattar inte hur man kan skriva så bra när man är bara 14. Och hon återger långa konversationer och beskrivningar så det blir alldeles verkligt i mitt lilla huvud. Skulle någon hitta min dagbok om massa år skulle det bara bli en slarvigt ihoprörd del av mitt liv som ingen ändå skulle få ut nåt av. Delar av små kärleksbekymmer, arga stunder utan någon som helst förklaring och en samling med glasspapper och gamla onödigt sparade kvitton som redan hunnit bli gula.  

Det händer inte så mycket i mina dagar nu som ni behöver ta del av. Det blir mest sånt som får stå i dagboken. Små picknickar, glasskvitton och kärleksgrubbel. Med en del Anne därimellan. Därför ska ni bara lyssna på Regina Spektor med Laughing With.



Finns på hennes nya album, Far.

  

Adios!

Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0