hej

(Michael Sowa)

Idag har jag mest suttit med näsan i en bok. Sista Harry Potter-boken faktiskt. Den har legat, stått, eller varit huller-om-buller i min bokhylla i ett helt år nu och bara fått vänta. Ordens magiska klang har aldrig fått klinga i munnen. Men nu har den fått ligga i min säng istället och myst, för mitt nattduksbord är för litet för den. Tänk, jag kan säga att jag har Harry i sängen. Fast jag tar hellre Ron i såna fall... haha.

Förresten har jag alltid tyckt att Harry-böckerna är rätt bra, men blir sur över filmerna. De har en viss stämning, men de är inte alls i närheten lika bra som böckerna. Varför ska man alltid förstöra böcker och barns fina fantasi med dåliga filmer. Böckerna är helt fantastiska och så gör man filmer som bara är som en liten lort i jämförelse. Filmerna är häftiga, javisst, men de har inte den kvalitet som jag tycker böckerna har. Sura tanten har talat färdigt nu. Nu ska jag fortsätta med mitt läsande och njuta av att det inte finns en film om den boken (men snart!).

Nu tillbaka till mina fyrkantiga vänner i sängen. 
Hoho, så rolig man kan va! 

(Det är i den sista boken som Hermione och Ron kysser varann också har jag hört. Spännande spännande)



Yttringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0